اشرافی که اشراقی از اندیشه امام دارد
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
اشرافی که اشراقی از اندیشه امام دارد

معبر سایبری فندرسک کسب افتخار نوجوان ایرانی نعیما طاهری، دختر نعیمه اشراقی در مسابقه OCE از ایالت انتاریو کانادا که توانست مقام اول را کسب کند را به ایشان تبریک عرض می کند.

اما متأسفانه نعیما طاهری نتیجه امام و فرزند نعیمه اشراقی نوه امام برای دریافت جایزه با لباس زشت و زننده ایشرکت می کند که با اصول اسلامی منافاد بسیاری دارد و نکته جالب اینکه نعیمه اشراقی در صفحه فیس بوک خود عکس فرزندش را سانسور می کند و قسمت های زننده اندام فرزندش را می پوشاند و بعداز لو رفتن عکس اصلی به ناچار عکس دستکاری شده را حذف می کند. اما چند جمله درد و دل با این بانوی ایرانی و نوه امام نعیمه اشراقی.

خانم اشراقی امام را که یادت هست؟ پیرمرد فارق از پست و مقام های دنیوی که داشت به فکر این بود که نکند برای مردم فلان شهر پنج بار دستش را به نشانه سلام تکان بدهد و برای مردم فلان شهر شش بار. او می توانست درخواست خانه ای مجلل در بهترین نقطه تهران داشته باشد که در آنی برایش مهیا کنند اما این ها چیزی نبود که سال ها تحقیقات و مطالعاتش از اسلاماندوخته و یاد گرفته باشد. مردم هم جذب رفتار و کردارش شده بودند، مردی که حرف و عملش یکی بود. غیرتی که پیرمرد از اسلام آموخته بود خرج اسلام می کرد و اگر کسی حرفی خلاف اسلام می زد رگ غیرتش متورم می شد.

اشرافی که اشراقی از اندیشه امام دارد

حتم دارم اگر پیرمرد امروز در بین ما بود همان رگ غیرتش اجازه نمیداد تا نوه اش در فیس بوک با تصاویر بریانتین زده آلبوم تصاویر خانوادگی اش را برای دیگران ورق بزند.

حتماً امام به نتیجه اش افتخار می کرد، دختری که اغلب جلسات هفتگی تفسیر قرآن را ترک نمی‌کند اما رگ غیرتش باز هم متورم می شد وقتی که همان دختر شرافت و نجابت زن ایرانی را زیر پا می گذارد و بخاطر یک جایزه دنایی، آخرت خود را با چنین پوششی که حاصل تزریق فرهنگ غربیست می فروشد. 

راستی نعیما خانم آیا در قرآنی که جلسات هفتگی تفسیر آن را از دست نمی دهید حجاب اینگونه تفسیر شده است؟

اشرافی که اشراقی از اندیشه امام دارد
پیرمرد می گفت پوششی جز چادر نیز می‌تواند حدود حجاب شرعی را فراهم کند و هرکس می‌تواند در چارچوب شرع مقدس اسلام حجابی جز چادر برگزیند، اما مسلماً رعایت احترام و ارزش نمادهای ملی ایران بر همگان و از جمله خانواده امام(ره) لازم و ضروری می‌باشد و بی‌ادبی و جسارت به این نماد عفت ملی به‌بهانه‌هایی چون «سلیقه» پذیرفته نیست و یا اگر هم به دلایلی حجابی جز چادر انتخاب کردند نباید با اصول اسلام فاصله داشته باشد.

نعیما طاهری

خانم مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) نقل می‌کند: «در مورد حجاب هم وقتی از فرانسه آمدم، هنوز با مانتو و شلوار و مقنعه بودم. یک بار در مهران، پایم صدمه دید و من با عصا و با همان مانتو و شلوار خدمت امام رفتم تا گزارش بدهم. امام فرمودند: اگر چادر ندارید، بگویم احمد برایتان بخرد. عرض کردم: نه، حاج آقا! چون به کوه می‌رفتم و اسلحه روی دوشم بود و فشنگ به کمرم و قمقمه به پهلویم و گاهی هم باید سه‌پایه تیربار را روی دوش می‌گرفتم، چادر سرکردن برایم دشوار بود. فرمودند: چادر برای زن بهتر است. من از آن روز چادر سر کردم».

دیدید خانم اشراقی چقدر تفاوت است از اندیشه امام تا اندیشه شما؟

حالا نعیما خانم شما خودت قضاوت کن اگر امام زنده بود به وجود همچین نتیجه ای با این نوع پوشش افتخار می کرد یا .... .

عجب روزگار غریبیست، این روزها ما افسران جنگ نرم بدون این که پیر خمین را دیده باشیم و از وجود این مرد آسمانی بهره ای برده باشیم وظیفه ترویج فرهنگ اسلامی که امام یادمان داد را بر دوش گرفته ایم اما امروز نوه ایشان هنوز نتوانسته پی به اندیشه های امام ببرد و برخلاف عقاید امام قدم بر می دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب‌ها: